Werk als Teamleider Productie bij AWL!

Ben jij een teamleider met een passie voor productie en procesoptimalisatie? In deze rol geef je leiding aan een team van 20 medewerkers in onze automotive business unit en zorg je ervoor dat de projecten soepel verlopen — van productie tot levering aan de klant. Jij houdt alles onder controle, bewaakt de planning en werkt samen met je team aan een efficiënt en succesvol eindresultaat.

40 uur
HBO
Harderwijk

Wat neem je mee?

  • Je beschikt over tenminste hbo werk- en denkniveau en een afgeronde (technische) opleiding;
  • Relevante werkervaring in de machinebouw, bij voorkeur in een leidinggevende rol;
  • Goede communicatieve vaardigheden, waarbij je informatie effectief kunt overbrengen én in staat bent te luisteren en het team te motiveren;
  • Goede beheersing van de Engelse taal;
  • Een kwaliteitsgerichte en hands-on instelling.

Wat krijg je:

  • Een goed salaris tussen €5.300 en €6.800 bruto per maand, afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Een afwisselende, uitdagende en dynamische functie binnen een internationale, hightech omgeving;
  • Een mensgerichte rol waarin je jouw leiderschaps- en coachingsvaardigheden kunt inzetten én verder ontwikkelen;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden vallend onder de CAO Metalektro (waaronder 40 vakantiedagen, flexibele werktijden, en een goede pensioenregeling);
  • Ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling met toegang tot onze eigen AWL Academy met meer dan 50 trainingsprogramma’s, deelname aan ons vitaliteitsprogramma ‘Boost Your Life’ en korting op je sport abonnement.

Vragen?

Nadia Bosz

Corporate Recruiter

Stel mij een vraag!

Als Teamleider Productie geef je leiding aan een multidisciplinair team dat bestaat uit projectcoördinatoren, monteurs, afstellers en robotlassers. Je bouwt en ontwikkelt het team en zorgt ervoor dat de juiste vaardigheden en competenties aanwezig zijn. Daarnaast begeleid je teamleden, zodat zij kunnen uitblinken in hun werk.

Jouw taken bestaan onder andere uit:

  • Voorbereiden van de benodigde planning. Je zorgt ervoor dat de werkvoorraad op peil is en houdt toezicht op het opschalen en afschalen van externe capaciteit;
  • Beheersen van de materiaalvoorziening en planning;
  • Zorgen voor optimale bezetting en opstellen van een opleidingsplan voor het team;
  • Zorgen voor een optimale inrichting van de werkplekken;
  • Ondersteunen van de Operationeel Planner bij het oplossen van personeelsplanning vraagstukken;
  • Proactief meedenken over de ontwikkeling en continuïteit van de afdeling en het adviseren van het management;
  • Signaleren van (potentiële) afwijkingen en zorgen voor opvolging;
  • Een proactieve houding aannemen in het initiëren en implementeren van verbeteringen.

Dit wordt jouw dag

7:30 Met een kop koffie in de hand begin je de dag bij een van de machines, waar je samen met het team de planning en prioriteiten doorneemt. Als alles op gang is, loop je terug naar je bureau om je e-mails te checken en je agenda door te nemen. Eventuele aandachtspunten bespreek je direct met de juiste collega’s. Na een kort overleg met de supply chain engineer over een aankomend project hoor je dat sommige onderdelen later binnenkomen dan verwacht. Samen met de projectcoördinatoren pas je de planning aan om toch op koers te blijven.
10:00 Je hebt een 1-op-1 gesprek met een teamlid. Jullie bespreken hoe het gaat, hun prestaties en persoonlijke ontwikkeldoelen. Daarna maak je een ronde door de productie om de voortgang van andere projecten te checken en te zorgen dat alles soepel verloopt.
13:00 Je hebt samen geluncht met een collega, ofwel in het bedrijfsrestaurant of tijdens een korte wandeling. Na de lunch bereid je je voor op een kick-off meeting van een nieuw project. Tijdens de meeting bespreek je met het projectteam de scope, planning, risico’s en kansen van het project. Zo zorg je voor een heldere en sterke start.
15:00 Met input van de coördinator stel je de capaciteitsplanning op voor het nieuwe project en pas je waar nodig de huidige planning aan. Loop je tegen een uitdaging aan? Geen probleem — de andere teamleiders zijn slechts een belletje van je verwijderd. Samen bespreek je openstaande punten en zoek je naar oplossingen.
16:15 Voordat je je dag afsluit, bel je nog even met een teamlid dat op klantlocatie werkt, om te horen hoe het daar gaat. Met de meeste taken afgevinkt en een goed draaiend team sluit je je laptop en ga je met een voldaan gevoel naar huis.

Jouw taken:

30% Planning
20% Projecten
20% Begeleiding van teamleden
30% Procesoptimalisatie, documentatie en neventaken
Jouw keuze: Kennismaken en reageren: