Werk als Teamleider Logistiek bij AWL!

Ben jij een gedreven en mensgerichte leidinggevende met een passie voor logistiek? Wil jij werken in een dynamische en technische omgeving waarin je een sleutelrol speelt in de optimalisatie van processen en de ontwikkeling van je team? Dan zijn wij op zoek naar jou!

40 uur
HBO
Harderwijk

Wat neem je mee?

  • Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring in een logistieke omgeving en een hbo-diploma;
  • Ervaring met expeditie en kennis van douanewetgeving is een sterke pré;
  • Sterke analytische vaardigheden en ervaring met data-interpretatie en KPI’s;
  • Een echte People Manager: je hebt oog voor de ontwikkeling van je medewerkers en weet hen te motiveren en te coachen;
  • Ervaring met ERP-systemen is een pré.

Wat krijg je:

  • Een goed salaris tussen de €5.000 en €6.600 bruto per maand afhankelijk van je kennis en ervaring;
  • Een veelzijdige, uitdagende en dynamische functie binnen een hightech omgeving;
  • Een mensgerichte rol waarin je jouw leiderschap en coaching skills kunt inzetten en verder kunt ontwikkelen;
  • Uitstekende secundaire voorwaarden (o.a. 40 vakantiedagen, flexibele werktijden, goede pensioenregeling en winstdeling);
  • Volop mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen en toegang tot onze eigen AWL Academy met >50 trainingsprogramma’s en deelname aan ons vitaliteitsprogramma ‘Boost Your Life’.

Vragen?

Priya Jhorai - Bholasingh

Corporate Recruiter

Stel mij een vraag!

Als Teamleider Logistiek ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing en optimalisatie van de logistieke processen binnen onze organisatie. Je geeft direct leiding aan een team van circa 15 tot 20 medewerkers binnen Expeditie, het magazijn, Parts Production, Mallenbouw, Weld Lab en Facility Management. Daarbij werk je nauw samen met ervaren coördinatoren, die het grootste deel van de dagelijkse operatie aansturen.
Je vormt de schakel tussen de operationele afdelingen en de collega’s op kantoor en zorgt ervoor dat logistieke processen optimaal op elkaar aansluiten en efficiënt worden uitgevoerd. Je bent betrokken bij het oplossen van operationele vraagstukken, troubleshooten en het implementeren van verbeteringen. Daarnaast ben jij het aanspreekpunt voor een deel van de facilitaire zaken en coördineer jij de werkzaamheden binnen het team.

Je bent onder andere verantwoordelijk voor:

  • Coachen, begeleiden en ontwikkelen van medewerkers, inclusief het voeren van 1-op-1 gesprekken en beoordeling- en functioneringsgesprekken.
  • Het contact met onze internationale vestigingen om kennis en best practices uit te wisselen.
  • Optimaliseren van de logistieke processen, inclusief voorraadbeheer, expeditie en transport.
  • Zorgdragen voor naleving van wet- en regelgeving op het gebied van douanedocumenten en internationale expeditie.
  • Analyseren van data en KPI’s om prestaties te meten en verbeterinitiatieven door te voeren.
  • Opstellen en implementeren van logistieke strategieën in samenwerking met het management.

Dit wordt jouw dag

8:00 Na een kop koffie met je collega’s controleer je de planning en scan je je mailbox voor eventuele knelpunten. Vervolgens start je met een weekstartoverleg bij het magazijn, expeditie en het parts production team. Samen bespreken jullie de prioriteiten voor de komende dagen, en check je of iemand nog hulp nodig heeft. Tijdens dit overleg worden ook eventuele knelpunten en successen van de vorige week besproken, zodat iedereen goed voorbereid is op de nieuwe week.
10:00 Tijdens het werkoverleg vraagt een van de teamleden of je wilt meedenken over een uitdaging in de fabriek. Samen besluiten jullie om de projectmanager te bellen en te bepalen hoe jullie de uitdaging het beste kunnen aanpakken. Daarna heb je een afspraak met een aantal collega’s om de inrichting van het nieuwe ERP pakket te bespreken. Jullie bespreken hoe er gewerkt gaat worden met project specifieke voorraad en hoe dit altijd gevolgd kan worden binnen het magazijn en productie.
13:00 Na de lunch (en een korte wandeling met een collega) ga je aan de slag met 1-op-1 gesprekken. Je bespreekt de voortgang van collega’s, hun ontwikkeldoelen en eventuele vraagstukken. Deze gesprekken zijn cruciaal voor de persoonlijke en professionele groei van je teamleden en helpen hen om hun doelen te bereiken.
15:00 Vervolgens trek je een uur uit om je mailbox bij te werken en lopende zaken op te volgen. Hierbij beantwoord je vragen van collega’s en zorg je dat er bij de verschillende verbeterprojecten voortgang wordt geboekt. Tot slot loop je een rondje door de fabriek om te controleren of alles netjes en opgeruimd is en tegelijkertijd geeft te kijken of er nog mensen zijn die iets willen bespreken.
16:30 De tijd vliegt! Het is al 16:30! Je gaat de dag afronden en sluit je laptop af. Met een tevreden gevoel ga je terug naar huis.

Jouw taken:

25% Coachen en ontwikkelen van medewerkers
25% Optimaliseren van logistieke processen
30% Operationele afstemming, troubleshooten en facilitair beheer
20% Rapportages en administratieve taken
Jouw keuze: Kennismaken en reageren: